top of page

מטרות לשנה החדשה

עודכן: 23 במאי 2023

יש משהו בחודש דצמבר שמכניס רוח מרגשת של התחדשות, מבט קדימה עם תקווה, אופטימיות והבטחות לעצמינו שהשנה הזו תהיה טובה יותר. ת׳כלס התחושה הזו מגיעה שלוש פעמים בשנה: בימי הולדת, בחגים של חודש תשרי וכשמסתיימת שנה אזרחית ומתחילה שנה חדשה.


סיום של שנה אזרחית הוא די משמעותי כי הוא גם מחליף מספר של שנה (גם ביום הולדת אבל זה כבר לפוסט אחר😏). ברווח הזה של בין לבין נעצור לרגע, ובמודע או שלא במודע נעשה עם עצמינו סוג של סיכום שנה. נשאל את עצמינו שאלות: מה עשיתי, מה הרגשתי, מה הגשמתי, מה היו האתגרים, מי נכנס לחיי ומי יצא מהם, איפה אני היום ומה הייתי רוצה לעצמי לשנה החדשה?

הזמן הזה הוא הזדמנות טובה להביט על כל השנה שחלפה, ולהחליט על מטרות ויעדים לשנה החדשה.




נכון שקורים במהלך השנה הרבה דברים שלא תכננו, הם פשוט קורים בלי הכנה מוקדמת - אני קוראת להם ממתקים קוסמיים של היקום. אבל ביננו? הם שילוב של טיימינג לייעוד שלנו ושל השתקפות למקום הרגשי והתודעתי שבו אנחנו נמצאים.

לכל אחד ואחת יש מסע אחר בחיים ולכן המטרות והיעדים לשנה החדשה יהיו שונים. לא משנה כמה גדולות המטרות שלכם, חשוב לפרק את המטרות הגדולות לתת שלבים, או במילים אחרות למטרות קטנות.


בחדר עבודה יש לי שני ״לוחות״:

  1. לוח חזון של משימות גדולות כמו מוצרים חדשים ויעדים שדורשים זמן, אנרגיה ומשאבים.

  2. מחברת שבועית עם משימות קטנות של היום-יום, כל משימה שלא הספקתי עוברת ליום שאחרי. המטרה היא לסיים באותו שבוע את כל המשימות.

לוח החזון נמצא תמיד מול העיניים שלי, מהדהד ומזכיר לי וגם ליקום את הרצון, המוטיביציה והאמונה שחשובים מאוד להגשמה.



טיפים לכתיבת מטרות לשנה החדשה ולכל מה שבדרך:

  1. לשים את המטרות מול העיניים כדי שתראו אותם על בסיס יומי - זה מהדהד ונטמע במערך האמונות שלכם.

  2. לנוע בצעדים קטנים כדי להגשים מטרות גדולות - התהליך הוא חלק מהותי בהגשמה. ככל שנדע להגדיר בבהירות מהן הפעולות (קטנות ככל שיהיו) שצריך לעשות, הדרך להגשמת המטרה הגדולה תהיה מהירה יותר.

  3. להתמקד ב״מה״ ולא בהכרח ב״איך״ צאו מהתבנית המקובעת שמגדירה איך דברים אמורים להיות - לפעמים פתרונות מגיעים ממקומות בלתי צפויים.

  4. להיות ממוקדים ולא להתפזר - אנחנו לגמרי אוהבים חלומות אבל חשוב לחלום בצורה ממוקדת ומובנת כדי לא לבלבל את עצמינו ואת היקום.

  5. ליזום, להיות בתנועה ובעקביות - תנועה מולידה תנועה ומייצרת דינמיקה חשובה עם אנשים, הזדמנויות ודלתות שנפתחות.

  6. שמחה פנימית ואמונה - זה ברור ועדיין, כנשפעל מתוך מקום שמח וחיובי הסיטואציות שנקבל יהיו בהתאם.

  7. פשרה היא לא מילה גסה. פשרה היא למעשה שינוי תבנית, כמו שקרח משנה את צורתו כשהוא נמס - הוא עדיין קרח פשוט בצורה אחרת. כשאנחנו ״מתפשרים״ זה לא אומר בהכרח שזה שלילי. לפעמים זה אולי נכון יותר לקבל משהו שרצינו בצורה אחרת. אז נסו לשחרר את הקיבעון שיוצר תיסכול מיותר.


נושאים לכתיבת יעדים ומטרות לשנה החדשה:

  • מערכות יחסים, חברים, אהבה ומשפחה

  • התפתחות אישית

  • כושר, גוף ונפש

  • יעדים כספיים

  • קריירה ותחום עיסוק

  • בית וקניות גדולות

  • חופשות

  • לימודים ותחביבים

  • מצב רוח

  • מטרות ספציפיות


איך נולד הרעיון של המשחק ׳365 רגעים בשנה׳?

המשחק ׳365 רגעים בשנה׳ נולד בדיוק לרגעים האלה בהם אנחנו רוצים להסתכל בפרספקטיבה רחבה יותר על כל הרגעים הקטנים והגדולים של השנה שחלפה, לקבל תובנות, להחליט החלטות חדשות, להיזכר, לשתף, להתגאות ולחייך. הרעיון הוא לקבוע יחד עם האנשים שאתם אוהבים (בן או בת הזוג, משפחה, חבר או חברה טובה, ישיבה עם החבר׳ה וגם אתם עם עצמכם) מועד קבוע שבו משחקים את המשחק וכך ליצור מסורת חדשה.


כל קלף במשחק ׳365 רגעים בשנה׳ מאפשר התבוננות כנה פנימה - על השגרה, ההגשמות, ההתפתחות האישית והנצחונות הקטנים והגדולים שלכם. המשחק פותח שיח כיפי, עמוק ובעיקר מלא משמעות על השנה שחלפה ומייצר רגעים מיוחדים ומרגשים שאיתם תפתחו את השנה החדשה.




אז מה לעשות בסילבסטר?

יש לנו הצעה שתבוא לכם בול לשנה החדשה: במקום להיתקע שוב בפקקים בדרך למסיבה שנראית בול כמו המסיבה בשנה שעברה, תארגנו את האנשים שאתם אוהבים, קחו את משחק הקלפים "365 רגעים בשנה" ותפתחו את השנה בערב אינטימי, מקורי ומפתיע שלא נראה כמו שום דבר אחר.

מה בתפריט: שאלות, משימות, הפתעות, סיכום של מה שהיה וחלומות על מה שיהיה.



נגמרה עוד שנה, מה עכשיו? יש מסורת אם שכחתם ☺️. ובמסורת הזו כל שנה פותחים את המשחק ׳365 רגעים בשנה׳ ורואים מה השתנה.

וגם סוף סוף אפשר לפתוח את מארז המשאלות שיש במשחק ולראות מה הגשמתם בשנה הזו.

מה שבטוח, שעוד שנה התווספה לניסיון החיים שלכם וששוב אתם הולכים לכתוב רשימת מטרות ויעדים לשנה הבאה🤩. אז אנחנו מאחלים לכם שתהיו תמיד אתם, באותנטיות ובאומץ. קשובים למשאלות הלב שלכם ועם סבלנות לדרך ולתהליך.

שנה אזרחית מושלמת שתהיה!







989 צפיות0 תגובות
bottom of page