top of page

להעז לחלום וגם להגשים...

עודכן: לפני 6 ימים

קודם כל, לפני הכל אני רוצה להזכיר לכם שהכל אפשרי. ה כ ל ! פשוט ״הכל״ הוא גם עניין של טיימינג, עקביות ואמונה. נכון שלפעמים חלומות יכולים להרגיש מורכבים ואין סופיים כי יש בהם המון שלבים בדרך וקל ללכת לאיבוד ולתת לזה להתמסמס או להידחות. אז רגע…



אשמח לספר לכם את התהליך של המשחקים של 99… ומקווה שהוא ייתן לכם קצת השראה להגשמה שלכם.


הרעיון הראשוני

הרעיון ההתחלתי לרוב הוא די מחוספס, לא מדויק ולא מפוצח. אבל הוא נקודת ההתחלה. הוא לרוב מגיע מצורך אישי שנרקם, מתהווה ומבשיל בקצב משלו.

תוך כדי התהליך אני מדברת עליו בקול רם עם הסביבה הקרובה - מקשיבה, משתפת, יוצאת למחקר שוק, אוספת דעות, כיוונים והשראות.




דיוק המוצר

השלב בו אני מזקקת את הגרעין לכדי משהו מקורי וייחודי שאפשר להתחיל לעבוד איתו. היו לי לא מעט פעמים שמשהו הרגיש לא שלם, וכשלא הצלחתי לפצח פשוט הנחתי לדברים לבוא בזמנם. הייתם מאמינים אם הייתי מספרת לכם ש״קלפי מראה״ נקראו בהתחלה ״קלפי בום״ או שהמשחק 66 היה בהתחלה בכלל רק לזוגות ונקרא 32?

מבטיחה לכם שהתשובה תמיד מגיעה, גם אם היא לוקחת זמן, יש משהו בהבשלה של הדברים שחשוב לתהליך. וכשזה מרגיש שלם ומפוצח אז פשוט יודעים).



היצירה עצמה

השלב של התכנסות אל תוך המחשב ואל תוך מימד אחר בזמן😊. ביום, בלילה, תוך כדי נהיגה, במקלחת ובכל סיטואציה במהלך היום יום. זו תקופה שמשהו נפתח במוח והיקום ממש מדבר איתי ונותן לי השראות ורעיונות.

בשלב הזה המשחק לאט לאט מקבל אופי ואישיות אבל הוא עדיין בגרסת הבטא שלו.

כחלק מהאפיון של המותג, בחרתי להכניס לתהליך כבר מתחילת הדרך את מיטב המוחות מעולמות שונים.

  • סטנדאפיסטים וקופירייטרים כדי לייצר תכנים קלילים שמעלים חיוך.

  • מעצבים ומפתחי משחקים כדי לוודא שהמוצר שלם ומעניין גם ברמה הויזואלית וגם ברמת חוקי המשחק.

  • מטפלים כדי לייצר תכנים אינטואיטיבים ומדוייקים בניסוח של ה״איך״.

חשוב להכניס עוד זוויות ודעות כדי לקבל עוד פרספקטיבות ועוד נקודות לחשוב עליהן.



קבוצות מיקוד

היציאה הראשונה של המשחק בשטח. אני מדפיסה את גרסת הבטא ומביאה לאנשים שונים לשחק. ברוב הפעמים גם הגעתי פיזית כדי לקבל תובנות בזמן אמת. חשוב להקשיב לכל הפידבקים אבל גם לדעת לסנן ולהתמקד במה שחשוב באמת.

אחרי כמה וכמה סבבים אני חוזרת עם רשימת הערות ושינויים, מדפיסה שוב לאנשים חדשים ובודקת שוב ושוב ושוב...

וכן, בכל פעם הכנתי בראוניז home-made😊






מיתוג המוצר

המעטפת החיצונית היא בעצם הפנים של המשחק וחשוב שגם היא תשדר את ערכי המותג - הומור, מינימליזם, אותנטיות, ריגוש ומקוריות.

במשחק הראשון (99) יצרתי קרוב לעשרים שפות עיצוביות ולוגואים שונים (אני מעצבת ומאפיינת חווית משתמש במקצועי). עברתי תהליך ארוך (ממש ארוך) עד לבחירת השפה העיצובית המתאימה. העיצוב שנבחר ל-99 הוא הקו המנחה היום לשאר המשחקים ולכל המעטפת של המותג.



בניית המוצר

השלב בו הקסם קורה - מרגש לראות איך רעיון הופך למשהו אמיתי. אבל גם פה יש עוד תהליך בשלב הייצור עצמו -

דפוס הוא עולם שלם ורחב ולוקח זמן ללמוד את השפה, להבין מה רוצים ומה הטכניקה וה״לבוש״ הכי מתאימים למוצר. דרושה פה הרבה סבלנות, בייחוד אם המוצר הוא מוצר פרימיום שאמור להיות לא פחות ממושלם.

וכן, בדפוס קורות לפעמים טעויות וכשזה מודפס אין דרך חזרה. אבל היי, זה מחיר הלמידה והכל חלק מבניית היסודות.

אז אחרי שמצאתי את הספקים המתאימים בישראל (הדפסתי גם בסין וגם בתורכיה וגרסתי הכל😔) יצרתי אב טיפוס כדי לבחון גדלים, צבעים ותחושה.

וכשזה הרגיש מושלם - יצאתי לדפוס.



יציאה לעולם

״לא מספיק שיש מוצר טוב צריך גם שאנשים ידעו שהוא קיים״ ע״פ ציטוט חזק שהמצאתי הרגע. גם כשעושים השקה היא לרוב רק של המעגלים הקרובים. אז פה נכנס השלב השלב של בניית אסטרטגיה עסקית שיווקית. של להבין איך, וכמה ואיפה? של להגדיר את הסיפור, של לבנות צוות מנצח לתכנים השיווקים, למודל העסקי, למדיה, לצילומים, למערך הלוגיסטי והרשימה עוד ארוכה...



אז...

כמו שאתם רואים, הדרך הייתה ארוכה והיא עדיין נמשכת (אוטוטו יוצא המשחק השישי). הדבר הכי חשוב הוא להיות סבלנים, להאמין במוצר שלכם ובעיקר להעז. להעז לחלום, לקחת סיכונים, להרגיש את הדופק של הדברים ולנוע בהתאם, להקשיב לתחושת הבטן שלכם ולזכור שמקסימום - תצליחו…


כמה טיפים קטנים שעזרו לי בדרך:

  1. להיות ממוקדים וספציפיים. דברים מופשטים לא ממש מובנים ויקח זמן לפשט אותם לכדי משהו ממשי. חשוב להתמקד בעיקר, לא להתפזר ולסנן מידע לא רלוונטי.

  2. לחלק את כל השלבים לקטגוריות גדולות ותת קטגוריות (שגם הן מחולקות בתוך עצמן). זה עוזר לזכור ולסדר את הדברים, להגדיר מה הפעולות ומה כוללת הדרך לבצע אותן.

  3. לעבוד עם מחברת משימות יומית - כשמחקתי כל פעם שורה זה שיחרר אנדורפינים נשבעת!

  4. תמיד להאמין. גם שהסביבה לא תמיד מאמינה במה שאתם עושים, גם כשמחיר הטעויות גבוה, גם כשהכל משתבש. שימרו על הברק בעיניים, הקשיבו ללב ולכו תמיד עם האמת שלכם.

וולט דיסני כבר אמר את זה לפני:

״If you can dream it, you can do it.״

לכו לחלום חברים, ותעזו להגשים...❤️️



bottom of page