להעז לחלום וגם להגשים...

קודם כל, לפני הכל אנחנו רוצים להזכיר לכם שהכל אפשרי. ה כ ל ! פשוט ״הכל״ הוא גם עניין של טיימינג, עקביות ואמונה. נכון שלפעמים חלומות יכולים להרגיש מורכבים ואין סופיים כי יש בהם המון שלבים בדרך וקל ללכת לאיבוד ולתת לזה להתמסמס או להידחות. אז רגע…



נשמח לספר לכם את התהליך של המשחקים שלנו… ומקווים שהוא ייתן לכם קצת השראה וטיפים להגשמה שלכם.


הרעיון הראשוני

הרעיון ההתחלתי לרוב הוא די מחוספס, לא מדויק ולא מפוצח. אבל הוא נקודת ההתחלה. הוא לרוב מגיע מצורך אישי שנרקם, מתהווה ומבשיל בקצב משלו.

תוך כדי התהליך אנחנו מדברים עליו בקול רם עם הסביבה הקרובה - מקשיבים, משתפים, יוצאים למחקר שוק, אוספים דעות, כיוונים והשראות.




דיוק המוצר

השלב בו אנחנו מזקקים את הגרעין לכדי משהו מקורי וייחודי שאפשר להתחיל לעבוד איתו. היו לנו לא מעט פעמים שמשהו הרגיש לא שלם, וכשלא הצלחנו לפצח פשוט הנחנו לדברים לבוא בזמנם. הייתם מאמינים אם היינו מספרים לכם ש״קלפי מראה״ נקראו בהתחלה ״קלפי בום״ או שהמשחק 66 היה בהתחלה בכלל רק לזוגות ונקרא 32? (כשזה מרגיש שלם אז פשוט יודעים).

מבטיחים לכם שהתשובה תמיד מגיעה, גם אם היא לוקחת זמן, יש משהו בהבשלה של הדברים שחשוב לתהליך.



היצירה עצמה

זהו שלב של התכנסות אל תוך המחשב ואל תוך מימד אחר בזמן😊. והיו בו בכל זמן נתון ביום או בלילה - מחשבות, נסיונות, מחיקות, סוגיות ותהיות.

בשלב הזה המשחק לאט לאט מקבל אופי ואישיות אבל הוא עדיין בגרסת הבטא שלו.

בחרנו להכניס לתהליך את מיטב המוחות מעולמות שונים.

  • סטנדאפיסטים וקופירייטרים כדי לייצר תכנים קלילים שמעלים חיוך.

  • מעצבים ומפתחי משחקים כדי לוודא שהמוצר שלם ומעניין גם ברמה הויזואלית וגם ברמת חוקי המשחק.

  • מטפלים כדי לייצר תכנים אינטואיטיבים ומדוייקים בניסוח של ה״איך״.

חשוב להכניס עוד זוויות ודעות כדי לקבל עוד פרספקטיבות ועוד נקודות לחשוב עליהן.



קבוצות מיקוד

היציאה הראשונה של המשחק בשטח. מדפיסים את גרסת הבטא ומביאים לאנשים שונים לשחק. ברוב הפעמים גם הגענו פיזית כדי לקבל תובנות בזמן אמת. חשוב להקשיב לכל הפידבקים אבל גם לדעת לסנן ולהתמקד במה שחשוב באמת.

אחרי כמה וכמה סבבים אנחנו חוזרים עם רשימת הערות ושינויים, מדפיסים שוב לאנשים חדשים ובודקים שוב ושוב ושוב...

וכן, בכל פעם הכנו בראוניז home-made😊




מיתוג המוצר

המעטפת החיצונית היא בעצם הפנים של המשחק וחשוב לנו שגם היא תשדר את ערכי המותג - הומור, מינימליזם, אותנטיות, ריגוש ומקוריות.

במשחק הראשון (99) יצרנו קרוב לעשרים שפות עיצוביות ולוגואים שונים. עברנו תהליך ארוך (ממש ארוך) עד לבחירת השפה העיצובית המתאימה. העיצוב שנבחר ל-99 הוא הקו המנחה היום לשאר המשחקים ולכל המעטפת של המותג.



בניית המוצר

זהו השלב בו הקסם קורה - אתם זוכים לראות איך הרעיון שלכם הופך להיות אמיתי. דפוס הוא עולם שלם ורחב ולוקח זמן ללמוד את השפה, להבין מה רוצים ומה הטכניקה וה״לבוש״ הכי מתאימים למוצר. דרושה פה הרבה סבלנות, בייחוד אם המוצר שלכם הוא מוצר פרימיום ואתם רוצים אותו לא פחות ממושלם.

וכן, בדפוס קורות לפעמים טעויות וכשזה מודפס אין דרך חזרה. אבל היי, זה מחיר הלמידה והכל חלק מבניית היסודות.

אז אחרי שמצאנו את הספקים המתאימים בישראל (הדפסנו גם בסין וגם בתורכיה וגרסנו הכל😔) יצרנו אב טיפוס כדי לבחון גדלים, צבעים ותחושה.

וכשזה הרגיש מושלם - יצאנו לדפוס.



יציאה לעולם

״לא מספיק שיש מוצר טוב צריך גם שאנשים ידעו שהוא קיים״ ע״פ ציטוט חזק שהמצאנו הרגע. גם כשעושים השקה היא לרוב רק של המעגלים הקרובים. אז פה נכנס השלב השלב של בניית אסטרטגיה עסקית שיווקית. של להבין איך, וכמה ואיפה? של להגדיר את הסיפור, של לבנות צוות מנצח לתכנים השיווקים, למדיה, לצילומים, למערך הלוגיסטי והרשימה עוד ארוכה...



אז...

כמו שאתם רואים, הדרך הייתה ארוכה והיא עדיין נמשכת (אוטוטו מוציאים את המשחק הרביעי). הדבר הכי חשוב הוא להיות סבלנים, להאמין במוצר שלכם ובעיקר להעז. להעז לחלום, לקחת סיכונים, להרגיש את הדופק של הדברים ולנוע בהתאם, להקשיב לתחושת הבטן שלכם ולזכור שמקסימום - תצליחו…


כמה טיפים קטנים שעזרו לנו בדרך:

  1. להיות ממוקדים וספציפיים. דברים מופשטים לא ממש מובנים ויקח זמן לפשט אותם לכדי משהו ממשי. חשוב להתמקד בעיקר, לא להתפזר ולסנן מידע לא רלוונטי.

  2. לחלק את כל השלבים לקטגוריות גדולות ותת קטגוריות (שגם הן מחולקות בתוך עצמן). זה עוזר לזכור ולסדר את הדברים, להגדיר מה הפעולות ומה כוללת הדרך לבצע אותן.

  3. לעבוד עם מחברת משימות יומית - כשמחקנו כל פעם שורה זה שיחרר אנדורפינים נשבעים!

  4. תמיד להאמין. גם שהסביבה לא תמיד מאמינה במה שאתם עושים, גם כשמחיר הטעויות גבוה, גם כשהכל משתבש. שימרו על הברק בעיניים, הקשיבו ללב ולכו תמיד עם האמת שלכם.

וולט דיסני כבר אמר את זה לפנינו:

״If you can dream it, you can do it.״

לכו לחלום חברים, ותעזו להגשים...❤️️



60 צפיות